Proteine Smoothie bowl

Proteïne smoothie bowl

Ik hou van smoothie bowls. Echt ik zou ze als ontbijt en lunch kunnen eten. Het fijne aan de smoothie bowl is dat je er eindeloos mee kan variëren. Zo is hij makkelijk aan elk seizoen aan te passen en kan je dus het fruit en/of groente gebruiken die op dat moment te verkrijgen zijn. Maar voor de mensen die echt niet zonder zomerfruit kunnen. Tegenwoordig is al het fruit het hele jaar door te verkrijgen in het diepvriesvak. Er zijn zelfs smoothie pakketjes te krijgen. Je hoeft op deze manier niets zelf meer te bedenken en snijden. Zelf koop ik vaak van die voordeelzakken en maak dan thuis kleine pakketjes. Dit doe ik ook met spinazie, haal een grote zak verse spinazie en verdeel deze over kleine zakjes, hup de diepvries in en zo heb je altijd iets voorhanden. Wat ik ook erg handig vind zijn de blokjes boerenkool. Ik gooi dan gewoon 1 blokje ( deze laat ik wel even ontdooien, zodat de blender het niet zo moeilijk heeft ) in de blender.

In deze smoothie bowl heb ik extra proteïne toegevoegd voor de nodige eiwitten. Dit kan je natuurlijk weglaten als je dit niet in huis hebt of gewoon geen whey wil gebruiken.

Benodigde ingrediënten:

  • 1 banaan
  • handje aardbeien
  • handje blauwe bessen
  • 50 ml magere kwark
  • 150 ml amandelmelk
  • 1/4 schep whey vanille 
  • eventueel 1 tl spiruline

Hoe ga je te werk:

  • Doe alle ingrediënten in een blender
  • Mix dit goed door
  • Giet de helft van de smoothie in een kommetje
  • Voeg aan de overgebleven smoothie de spiruline toe en mix nog een keer
  • Giet dit nu voorzichtig toe bij de andere helft in je kommetje
  • Zo heb je twee kleuren in een kom
  • Versier je smoothie bowl met vers fruit, cacaonibs, granola of muesli
  • Dit is echt genieten, SMULLEN MAAR!

Kcal per smoothie bowl zonder topping: 271 

koolhydraten: 38 gram, eiwitten: 17,5 gram, vet: 1 gram, vezels: 4 gram

  

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *