Carpaccio wrap

Carpaccio wrap

Een aantal jaar geleden at ik nooit carpaccio. Het idee van rauw vlees ( want dat was het voor mij ) stond mij niet aan. Tot de dag kwam dat ik mijn stoute schoenen aantrok en het eindelijk eens ging proberen. Wat was dat lekker zeg. Heerlijk, het dunne vlees, met een heerlijke dressing, Parmezaanse kaas, rucola sla en pijnboompitjes ( ik ben gek op pijnboompitjes, het geeft elke salade gewoon iets extra’s ). 

Carpaccio is natuurlijk heerlijk als voorgerecht, maar met een wrap ook echt lekker als lunch. Je krijgt in de winkels van die voorgepakte pakketjes met carpaccio. Meestal zit er dan ook een dressing, kaas en pijnboompitjes bij. Deze neem ik dus niet. Ik koop altijd runderrookvlees, wel de gezouten voor extra smaak. Pijnboompitjes heb ik meestal al geroosterd in huis. En de dressing maak ik ook zelf, alhoewel dressing. Vaak gebruik ik groene pesto of maak ik een avocado spread ( avocado prakken, beetje zout en peper en citroensap ).

Ook zo’n zin gekregen in een carpaccio wrap? Hier komen de ingrediënten. Mocht je de wrap wat calorie armer willen, laat dan de pijnboompitjes en kaas weg.

Benodigde ingrediënten:

  • 1  volkorenwrap
  • 1/4 avocado
  • 3 plakjes runderrookvlees
  • 4 zongedroogde tomaatjes ( julliette gesneden )
  • 2 cherry tomaatjes
  • klein handje pijnboompitjes
  • handvol rucola sla
  • handje 30+ geraspte kaas 
  • zout/peper
  • citroensap ( ik gebruik gewoon zo’n citroentje )

Hoe ga je te werk:

  • leg de wrap open op een bord
  • prak de avocado en breng op smaak met een beetje zout/peper en citroensap.
  • Smeer je wrap in het midden in met de avocado spread
  • beleg nu de wrap met de 30+ kaas, runderrookvlees, zongedroogde tomaatjes, cherry tomaatjes, rucola sla en pijnboompitjes
  • Vouw de wrap nu zo op dat alles goed in de wrap zit en niets er uit kan vallen.
  • Verwarm een grillpan en leg hier de wrap in, beetje aandrukken
  • als er mooie grill streepjes opstaan, draai je de wrap om en grill je de wrap nog even aan de andere kant
  • nu is je wrap klaar en SMULLEN MAAR!

Kcal per wrap: 325 

koolhydraten: 43 gram, eiwitten; 35 gram, vet; 36,4 gram

Zonder de kaas en pijnboompitjes:

Kcal per wrap: 172

koolhydraten: 38,8 gram, eiwitten; 15 gram, vet; 13,3 gram

   

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *